Opis wycinka rzeczywistości
Profil działalności
Firma zajmuje się projektowaniem budowlanych konstrukcji z profili aluminiowych.
Wizja systemu
Dostęp do aplikacji odbywać się będzie poprzez internet. Klient- zleceniodawca może wprowadzać, modyfikować i usuwać własne dane, może przeglądać dane wprowadzane przez zleceniobiorcę i wykonywać na nich zapytania.
Zleceniobiorca może wprowadzać, modyfikować i usuwać własne dane, dodawać własne projekty do bazy i modyfikować dane projektów przydzielonych przez administratora.
Administrator może dodawać, modyfikować i usuwać wszystkie dane w tym zatrudnionych profesjonalistów, projektów, ich statusu a także dane klientów.
Wymagania funkcjonalne
Na podstawie wywiadu w firmie ustalono następujące wymagania funkcjonalność:
WF/01 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa konta użytkowników
WF/02 Administrator przydziela zleceniobiorców do projektów
WF/03 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa zleceniobiorców
WF/04 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa dane generowane przez zleceniodawców
WF/05 Zleceniodawca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne
WF/06 Zleceniodawca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne projektu
WF/07 Zleceniodawca przegląda dane projektów
WF/08 Zleceniobiorca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne
WF/09 Zleceniobiorca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane przydzielonych projektów
WF/10 Zleceniobiorca przegląda dane innych projektów
Słownik dziedzinowy
Zleceniodawca |
Klient wprowadzający dane swoje |
Zleceniobiorca |
Profesjonalista zatrudniony w firmie. |
Projekt |
Typ np. projekt, nadzór. |
Status |
Określa etap zaawansowania prac nad projektem |
Identyfikacja reguł biznesowych
REG/01 jeden projekt może być przypisany tylko do jednego zleceniodawcy
REG/02 zleceniodawca może uzupełnić/modyfikować/usuwać dane swoje później
REG/03 zleceniodawca może uzupełniać/modyfikować dane projektu później
REG/04 do jednego projektu trzeba przypisać jeden status
REG/05 zleceniobiorca może uzupełnić/modyfikować/usuwać dane swoje później
REG/06 do jednego projektu można przypisać wielu lub żadnego zleceniobiorcą o odpowiednich kwalifikacjach (robi to administrator)
REG/07 zleceniobiorca może uzupełniać/modyfikować dane przydzielonego projektu później
Identyfikacja aktorów i ich kompetencji
W systemie wyróżnia się dwa rodzaje użytkowników: klient i administrator. Administrator ma wszystkie prawa dodawania/modyfikacji/przeglądania/ usuwania danych i wymaga logowania. Klient może przeglądać wszystkie dane natomiast dodawać/modyfikować/usuwać tylko własne dane po podaniu hasła do swoich rekordów.
Tabela 2 Identyfikacja aktorów i ich kompetencji
Aktor |
Role |
Kompetencje |
Zleceniodawca |
Ewidencja danych identyfikacyjnych |
|
Ewidencja danych projektów |
|
|
Administrator |
Ewidencja danych |
|
Zleceniobiorca |
Ewidencja danych identyfikacyjnych |
|
Ewidencja danych projektów |
|