Tutaj możesz pobrać dokumentację aplikacji Kompleks Projekt. Plik w formacie Adobe Acrobat (PDF) rozmiar 1,4MB.
Zleceniodawca.
Formularz umożliwia nowemu zleceniodawcy wprowadzenie swoich danych:
Adres e-mail jest identyfikatorem zleceniodawców oraz zleceniobiorców. Znajomość adresu e-mail oraz wprowadzonego hasła w czasie rejestracji umożliwia dostęp do tych danych, modyfikowanie ich.
Zarejestrowany zleceniodawca może również dodawać do bazy danych projekty określać w nich oczekiwany termin wykonania oraz proponować wynagrodzenie za realizację. Wgląd do specyficznych danych nie jest publiczny i jest dostępny dla zleceniodawcy oraz administratora.
Tabelaryczne zestawienie dodanych projektów wraz z ich statusem będzie wyświetlane na stronie głównej
Niezalogowani użytkownicy zewnętrzni mogą również rejestrować się jako zleceniobiorcy. Umożliwi im to staranie się o przydzielenie im zadań na zasadzie giełdy ofert.
Wszelkie inne operacje na tablicach bazy dostępne są po zalogowaniu wg hierarchii praw przedzielonych przez administratora.
Domyślne loginy i hasła przedstawia tabela (należy je zmienić samodzielnie). Hasło powinno zawierać co najmniej 7 znaków w tym znaki niealfanumeryczne.
Login: |
Hasło: |
admin |
administrator# |
pracownik |
pracownik# |
Do formularza administratora jest dostęp tylko po zalogowaniu się jako administrator. Można tam dodawać nowych użytkowników, modyfikować i usuwać wszystkie dane.
Model fizyczny:
Model konceptualny
Dane podstawowe o projekcie
Pełna nazwa przedsięwzięcia:
Internetowa aplikacja „KOMPLEKS PROJEKT”.
Skrócona nazwa przedsięwzięcia:
KP.
Cel i zakres przedsięwzięcia:
Celem przedsięwzięcia jest stworzenie aplikacji internetowej, która ma zapewnić:
dostęp do systemu przez internet
obsługę firmy projektowej
prowadzenie ewidencji zatrudnionych profesjonalistów
prowadzenie ewidencji rodzajów usług
umożliwienie klientom zdalne zlecanie usług
śledzenie statusu zaawansowania realizowanych zleceń
wstępne szacowanie kosztów
gromadzenie danych niezbędnych do realizacji zamówionych usług
generowanie raportów ze zgromadzonych w bazie danych
Klient
Firma lub osoba fizyczna z dostępem do internetu.
Użyte technologie
Model konceptualny oraz fizyczny bazy danych utworzono w oparciu o oprogramowanie firmy SYBASE stosując program PowerDesigner12, przy pomocy tego programu wygenerowano również skrypt bazy danych w języku SQL. Na podstawie skryptu przy pomocy środowiska Microsoft SQL Serwer 2005 wykorzystując Microsoft SQL Management Studio Express utworzono bazę danych „kp”. Projekt został napisany na platformie .NET wykorzystując dostępny framework w wersji 2.0. Aplikację utworzono przy pomocy środowiska Microsoft Visual Web Developer 2008 Express Edition. Kod aplikacji został napisany w języku C#.
Opis wycinka rzeczywistości
Profil działalności
Firma zajmuje się projektowaniem budowlanych konstrukcji z profili aluminiowych.
Wizja systemu
Dostęp do aplikacji odbywać się będzie poprzez internet. Klient- zleceniodawca może wprowadzać, modyfikować i usuwać własne dane, może przeglądać dane wprowadzane przez zleceniobiorcę i wykonywać na nich zapytania.
Zleceniobiorca może wprowadzać, modyfikować i usuwać własne dane, dodawać własne projekty do bazy i modyfikować dane projektów przydzielonych przez administratora.
Administrator może dodawać, modyfikować i usuwać wszystkie dane w tym zatrudnionych profesjonalistów, projektów, ich statusu a także dane klientów.
Wymagania funkcjonalne
Na podstawie wywiadu w firmie ustalono następujące wymagania funkcjonalność:
WF/01 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa konta użytkowników
WF/02 Administrator przydziela zleceniobiorców do projektów
WF/03 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa zleceniobiorców
WF/04 Administrator wprowadza/modyfikuje/usuwa dane generowane przez zleceniodawców
WF/05 Zleceniodawca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne
WF/06 Zleceniodawca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne projektu
WF/07 Zleceniodawca przegląda dane projektów
WF/08 Zleceniobiorca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane własne
WF/09 Zleceniobiorca wprowadza/modyfikuje/usuwa dane przydzielonych projektów
WF/10 Zleceniobiorca przegląda dane innych projektów
Słownik dziedzinowy
Zleceniodawca |
Klient wprowadzający dane swoje |
Zleceniobiorca |
Profesjonalista zatrudniony w firmie. |
Projekt |
Typ np. projekt, nadzór. |
Status |
Określa etap zaawansowania prac nad projektem |
Identyfikacja reguł biznesowych
REG/01 jeden projekt może być przypisany tylko do jednego zleceniodawcy
REG/02 zleceniodawca może uzupełnić/modyfikować/usuwać dane swoje później
REG/03 zleceniodawca może uzupełniać/modyfikować dane projektu później
REG/04 do jednego projektu trzeba przypisać jeden status
REG/05 zleceniobiorca może uzupełnić/modyfikować/usuwać dane swoje później
REG/06 do jednego projektu można przypisać wielu lub żadnego zleceniobiorcą o odpowiednich kwalifikacjach (robi to administrator)
REG/07 zleceniobiorca może uzupełniać/modyfikować dane przydzielonego projektu później
Identyfikacja aktorów i ich kompetencji
W systemie wyróżnia się dwa rodzaje użytkowników: klient i administrator. Administrator ma wszystkie prawa dodawania/modyfikacji/przeglądania/ usuwania danych i wymaga logowania. Klient może przeglądać wszystkie dane natomiast dodawać/modyfikować/usuwać tylko własne dane po podaniu hasła do swoich rekordów.
Tabela 2 Identyfikacja aktorów i ich kompetencji
Aktor |
Role |
Kompetencje |
Zleceniodawca |
Ewidencja danych identyfikacyjnych |
|
Ewidencja danych projektów |
|
|
Administrator |
Ewidencja danych |
|
Zleceniobiorca |
Ewidencja danych identyfikacyjnych |
|
Ewidencja danych projektów |
|