Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Jest już dostępna nowa wersja v.2.6 symulatora Fishing Asp 3D
Co zyskujesz kupując wersję płatną symulatora w cenie jednej przynęty?
Osiągasz lepsze wyniki stosując odpowiednie rodzaje i wielkość przynęt, gdyż nie brakuje ci waluty ($FA) na ich zakup. Przypływ waluty za złowione ryby jest 10x większy niż w wersji FREE.
Lepsze wyniki to jeszcze więcej waluty. Poprawiając Lb swojego zestawu będziesz mógł wyholować większe, rekordowe okazy a więc dodatkowe $FA.
Po co Ci tyle waluty? By popłynąć na dorsze. To nowy poziom, który nie wystarczy wywalczyć przez zaliczenie poprzednich lecz trzeba wykupić za zdobyte $FA.
Wyprawa na dorsze -Bałtyk.
Jest realistycznie jak zwykle. Jeśli nigdy nie byłeś na takiej wyprawie to polecam artykuł z "Wędkarza polskiego". Ja ograniczę się tylko do szczegółów technicznych w symulatorze:
Zanim wypłyniesz:
musisz zaopatrzyć się w pilkery min. 1szt. Koszt ok. 20 $FA/szt. Zerwania się zdarzają (w realu jeśli masz słabą plecionkę, łowisz na wrakach, lub splącze Ci się zestaw z zestawem innego wędkarza).
Wędka musi być mocna. Im wyższe Lb tym lepiej. Łowisz ciężkim pilkerem i na dużych głębokościach. Zdarzają się duże okazy (w realu gdy stosuje się przywieszki czasem holujesz 2 a nawet 3 ryby naraz).
Kupujesz wyprawę za 200 $FA ( w realu zwykle kasę płaci się szyprowi po rejsie). Tutaj raz zakupioną wyprawę możesz powtarzać wielokrotnie jeśli zapiszesz stan gry.
Po rozpoczęciu:
Widzisz czerwone światło - to sygnalizator który oznacza, że nie można jeszcze łowić. Prąd jest zbyt duży. Szyper szuka odpowiedniego miejsca (w realu to od niego zależy czy połowisz czy nie).
Klikając w ekran echosondy możesz ją powiększyć, kolejny klik pomniejsza ekran. Na ekranie widać głębokość i ukształtowanie dna oraz łuki - ślady ryb i ławic. Obserwuj ekran, zwłaszcza jego prawą krawędź. Gdy tylko zauważysz rybne miejsce klikiem w obudowę echosondy zatrzymujesz kuter.
Zielone światło sygnalizatora i sygnał syreny oznacza że można wrzucić zestaw do wody. Podobnie jak w realu nie rzucasz daleko tylko przy burcie, gdyż przynęta ma się przemieszczać głównie na głębokość i trafiać w miejsce gdzie echosonda wykryła ryby (stożek sondy na morzu jest ustawiony dość wąsko).
Czekasz aż pilker opadnie na dno. Kiedy to się stanie poznasz po wskaźniku rzutu na górze ekranu. Trwa to dość długo, podobnie jak zwinięcie zestawu. W jednym miejscu zwykle jest czas na 1 najwyżej 2 rzuty. Dlatego najlepszym sposobem jest jigowanie. Pukasz przynętą w dno w obrębie swojego stanowiska, gdy wyczujesz branie (drganie szczytówki, wibracja) zacinasz rybę (kolejna wibracja) i holujesz. Na sygnalizatorze widzisz odliczanie. Hamulec najlepiej skręcić na maksa. Dorsze holuje się siłowo.
Kiedy skończy się odliczanie usłyszysz syrenę i zobaczysz czerwone światło. To znak, że niezwłocznie należy zwijać zestaw, gdyż kuter rusza dalej w poszukiwaniu lepszego miejsca. Jeśli nie zdążysz zwinąć możesz stracić przynętę.